Facebook och Spotify startar stort samarbete


 

För drygt två veckor sedan gick Facebook och Spotify ut med att de påbörjat ett samarbete med varandra. Det innebär att Spotify numera är integrerat med Facebook och användare kan direkt i Facebooksnyhetsflöde visa vilken musik de lyssnar på i Spotify. Det nya samarbetet innebär att Spotifys nya användare måste ha ett Facebookkonto för att kunna skapa ett konto hos Spotify.

Spotify själva säger att anledningen till detta är bland annat för att det är enklare att komma ihåg en enda inloggning istället för att behöva logga in på båda tjänsterna.

Spotifys PR-chef Sofie Grant skriver i ett mail: ”Vi testar hela tiden nya saker för att förbättra upplevelsen. Vi kommer alltid att lyssna på de synpunkter som våra användare för fram och genomföra ändringar baserat på dessa om vi har möjlighet”.

Läs mer på IDG

Comments

comments

2 Responses to “Facebook och Spotify startar stort samarbete”

  1. Thomas skriver:

    Jag tycker det är fel tänkt av spotify att man behöver ett Facebook konto för att logga in. Alla vill inte ha Facebook eller ens behöver det. Vad hände med friheten att få välja?

  2. Daniel skriver:

    @Thomas: Spotify har frihet att göra vad de vill för att tjäna pengar. Användarna har frihet att välja att inte lyssna på Spotify. Det är valfrihet!

Lämna en kommentar

Social Widgets powered by AB-WebLog.com.